lördag, juli 02, 2005

caset

Eftersom jag har tappat bort ett cdcase tvingas jag leva med mitt gamla, som inte rymmer så mycket. Resorna blir bara lite svårare att planera nu. Därför har jag redan nu packat cdcaset. De här fick följa med

Tom Waits - Closing time
Neil Young - Harvest
Ane Brun - A temporary dive
Bob Dylan - Nashville skylane
Miles Davis - Kind of blue
Stina Nordenstam - The World is saved
Anthony & the Johnsons - i am a bird now
Tsool - Origin vol 1
Moneybrother - To die alone
David Sandström Overdrive - Go down!
David Sandström - Om inget händer imorrn så kommer jag
Feber- Northern & Modern soul cd 1+2
Nancy Sinatra - The very best of

Det var rätt enkelt att sortera ner dessa. Jag tänkte att eftersom det är en massa folk omkring mig hela tiden under kongressen. Hela tiden intryck och beslut valde jag rätt många plattor som man kan lyssna till och verkligen lyssna! Closing time är det bästa exemplet på det. Jag sjunker verkligen in i Toms röst och följer med i hans berättelser. När han spelar Martha stannar världen och inget annat än Martha och gamle Tom Frost finns.

Sen ska jag ju på Norrlandsturné. Och vad passar bättre än David Sandströms magnum opus till debut som komp till den trippen? Sen hårt festivalande, och vad håller festivalsmutskänslan borta bättre än Nancy?

2 kommentarer:

Mia sa...

NANCY NANCY NANCY!!!!!!

Mia sa...

Annars, bra.
Men som sagt, Örebro vore bra också. Inte bara Norrland.