lördag, juli 23, 2005

I´m lonely

But i ain´t that lonely yet.

Mandy har åkt vidare till Blekinge. Trist. Men vi hade det mycket roligt. Och lär väl få diabetes på kuppen. Vi började med att gå in till stan och fika på deluxen. Passade på att shoppa lite också. KDL öppnar inte föränn kl 17 på sommaren. Jag hittade en ruggigt snygg skjorta p åCarlings och boken om Svensk punk, i kartonage. Billigt.

Sen deluxen. Vi började med en västerbottensmörgås som var helt ok. Mensen fick jag något jag var totalt knäckt över hela dagen. Rabarberpajen. R-A-B-A-R-B-E-R-P-A-J-E-N. Den kommer att bli världsberömd. Inte för sur, och inte för söt. Just right. Och vaniljsåsen sen. Hot diggity. Egengjord, prexis lagom söt, Massa vanilj och sådär härligt krämig. Ingen tetra där inte. Jag borde ha köpt en femliterssats på stubben. Mums. Sen gick vi hem och hängde framför sällskapsresan och gick förbi slottet om natten.

Idag sov vi länge och åt en stadig frukost innan jag gjorde min citronpaj och tittade på Lost in translation. Eller Mia tittade och fyllde på med intressant bakgrundsfakta och roliga anekdoter, jag tittade på filmen och spanade på Scarlett.

Sen var det dags för hemresa, vi gick in. Big misstake. Halvvägs in var vi varierat genomsura och plaskblöta. Men rätt glada ändå. Kyrkan var upptagen, så Mandy tittade och jag åt på dånken. Illa illa. När väl KDL skulle öppna var de sena, så vi gick tillbaka till kyrkan innan jag åkte hem, bytte om och torkade upp.

Nu ska jag till Kinalinda och bjuda på paj.

Inga kommentarer: