torsdag, juli 21, 2005

State of the secretary

Hemma igen. Kom strax innan fem och har sen dess hängt lite med Emil och Johan. Pigga grabbar. Annars har jag ägnat dagen med att fika och shoppa med Leo i Kalmar. Köpte en smal svart slips och en väska, perfekt för en helgpackning.

Jag tänkte att jag skulle summera ihop den här 2,5-veckorsresan, men det är lite svårt. Det har liksom inte riktigt funnits tid att fundera och smälta intryck. Kongressen är liksom ett enda veckolångt exploderande NU! Visst kan man planera lite, men mycket är det inte. Det har sina fördelar, men inte enbart. Får nöja mig med att lista topp fem istället för att göra någon större grej.
1. Valen och nya styrelsen. Bara bra personer. Toppenkul ska det bli, kommer att bli stort det här.
2. FS-showen. Svårslaget. Fan.
3. Vädret. Klockrent.
4. Folket. Både de jag redan kände och de nya.
5. Bandet som spelade på avslutningen. Inte för att de var speciellt bra. Men för hur totalt knäckta de var över insikten att nyktra publiker är de bästa.
Gud vilken fånig lista. Jag säjer ju att jag har svårt att bena ut. Jaja.

Sen åkte jag till Maria. Perfekt, lagom tempo efter kongressen. Trevlig familj och vänner. Jag kommer att minnas nattresan runt Boden tills jag dör. Köpte ett par fina skor också. Maria är svinbra.

Arvika då? Jag var väl inte riktigt fit-for-fight, men det gick bra ändå. Tess har roddat ihop ett toppenkoncept som ger att det blir bra aktivitet i tältet hela tiden. Folket i Ung Vänstertältet var bra, och vissa var extra trevliga... Men vi var bättre. Nykterhet är minst lika provocerande som vänsterpolitik på festival. Visst är det mycket vänster på festival, menb ändå. Trots det var stämningen trevlig i vårt tält, vi var ödmjukare och inte lika debattaggressiva som UV. Bra för oss, dåligt för dem. Bäst på festivalen, om man bortser från UNF, var att jag träffade Elin, Patrik och Jocke, att jag hälsade på Ane och konserterna med Moneybrother, Silverbullit och Ane.

Fikan med Mandy var på topp 3. Hon är den bästa som finns. Och så kommer hon hit imorrn. Fakkin´ A.

Sen häng med familjen. Lugnt och skönt. Jag strutsade alla köksduties och räknade med en dunderfölkylning. Som aldrig bröt ut. Halsen har bråkat lite, och jag har haft rejäla känningar, som botats med en alvedon och sen inte återkommit. Bra, men de lurar säkert till när jag kommit hem från alla resor som ska göras i sommar. Får planera in det.

Summeringslista då. Mest för att det är enkelt och att jag gillar listor.
1. Nya FS
2. Natturen med Maria
3. Fikan med Mandy
4. Träffen med gamla MP3A
5. Nya bekantskaperna.

Femman kanske jag utvecklar någon dag. När jag orkar. Jag är rätt trött i kroppen, och ska grilla med Emil nu. Johan ska på loop troop.

Inga kommentarer: