söndag, augusti 07, 2005

Mattis

Mathias, informationssekreterare på UNF har en finfin hemsida där han bland annat länkar till mig. Förutom att stava fel på mitt efternamn (hint hint, nudge nudge) skriver han som presentationstext "Sekreterare i UNF:s förbundsstyrelse".

Jag fick känsla när jag läste det. Rätt rolig faktiskt. Tänkte typ att, shit. Roligt. Han har säkert mycket roligt att skriva om sitt uppdrag. Utan att fatta att det var jag. Så knäppt.

Men det är lite så faktiskt. Det är svårt att begripa att jag det är jag som är "Sekreterare i UNF:s förbundsstyrelse". Det blir så abstrakt och konstigt när jag tänker på det. Det ett uppdrag jag har, och som jag brinner för. Samtidigt har jag svårt att ha det som identitet. Förmidligen bra.

Äh. Jag orkar inte förklara mer nu. Jag är trött i hela kroppen. Förbannade resande. Jag vill sova i min säng och äta mitt godis och titta på min tv och prata i min telefon.

Imorrn är jag säkert piggare. Nu ska jag sova.

Solomon Burke har varit dagens soundtrack

1 kommentar:

Anonym sa...

Pinsamt, på min ära. Men du stavade fel på mitt, så då är vi väl kvitt då?