måndag, augusti 29, 2005

Seriöst nurå

Då är jag registrerad på Stats C. Verkar bli otroligt roligt. Det känns som att det är nu det börjar liksom. På riktigt. Visserligen kände jag samma sak när jag började på universitetet för tre år sen. Och även på Stats A. Men det här är än mer. Det liksom bubblar och kittlar i magen. Bra känsla. Lite som när man är sådär, kär.

Men det innebär att jag måste tänka om lite hur jag tänkte lägga upp min tidsplanering. Jag får en jämnare arbetsbelastning över kurserna. Det är inga tentor utan ett seminarium och en bok i veckan. Det blir kortare engagemang, men lite oftare. Blir bra.

Dessutom känner jag att jag som student blir tagen mer på allvar. A och B har varit rätt mycket Ad hoc från lärarna. Nu har jag redan terminsschemat klart och kan därför boka in saker med framförhållning. Det gillar jag verkligen.

Innan introt besökte jag premiären på Café Tufvan alldeles intill. Jag har drivit på att IOGT-NTO och UNF har gått in med 70 000 för att få till en nykter mötesplats på Campus. Och det har gått vägen! Det var lite hönsgård på öppningen. Men så ska det vara. Det verkade vara engagerade arbetare iaf. Och respektabel espresso. Jag gillar det! Ska lobba för att vi ska ha ett FS-möte här! Dessutom har jag tydligen blivit draftad till någon typ av styrningsgrupp eller vad det var för stället. Minns jag inte att jag tackat ja till. Men ok. Jag bor 40 meter bort och har idéer. Det räcker för mig.

1 kommentar:

Mia sa...

Fyra år sen?
Nu får du ändra!

Övrigt:
Lycka till!