lördag, september 17, 2005

Stockholm

Stockholm stad i världen
Stockholm, stockholm - härlig stad.

Eller ja. Jag har haft en kalasbra dag. Ett litet missöde imorse bara. Lyckades bomma mötestiden med minus en timme. Var på centralen kl 8. Kl 9 var det sagt. Roade mig med att leta tänkbara mötesspot och dricka en dubbel espresso med sällskap av SvD.
Sen var det utskottspremiär för kommunikation. Vi kom överens bra. Träffades hemma hos Leo eftersom min dator lyckades bli baklåst i Emils bagagelucka. I vild panik lyckades vi få ut min övernattningsväska, med datorn och Niklas födelsedagspresent blev kvar. Suck. Det var den resans förhoppningsvis enda incident. Har bestämt att alla mina reseincidenter ska noa loggföras. Eller bloggföras snarare.

Gick en sväng på stan och letade efter en billig trådlös router, men blev utan. Niklas köte däremot ett par jeans. Jag modellade mest min jacka.

Åt mat med La familia hos Niklas. Jag lagade en god färskpasta efter Jamie Olivers recept. Alltid lika gott. Efterätt på ett fantastiskt glasställe vid S:t eriksplan och sen till arlanda med mom+sis.

bro+pop och jag åkte och bowlade. Jag blev totalsämst, men vad gör väl det när vi hade det så trevligt. Vi måste göra sånt mer, vi tre. Pappa fick i egenskap av segrare ta notan på maten sen. Inte mer än rätt!

Skulle vilja lägga upp bilder här. Men blåtandssynkningen är lite instabil. Illa. Får bli när jag kommer hem.

Imorrn är det JTCC-final. Jag har fått med mig bro+pop ner, så jag ska försöka klona mig själv emellanåt. Lite jobbigt med dubbelroller sådär. Men hey! Lätt klart värt det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde stavningskontrollera dina blogginlägg. ;P

Andreas sa...

Nej, det borde jag inte. När jag bloggar skriver jag ibland helt fritt och vill inte begränsa mig av att läsa igenom mer än nödvändigt. Jag tror att du och alla andra förstår vad som skrivs och menas.

Mia sa...

Såklart vi gör!
Vi älskar det!

Blogga mera! Hur går det med håret?

Andreas sa...

Håret ska klippas på torsdag. Hur ska det se ut?

Anonym sa...

Är det begränsande att läsa igenom en text man skrivit och fixa till stavfel? Att ändra stavfel ändrar ingenting i innehållet mer än att texten blir mer lättläst. Det i sin tur ger mindre irritation och vips har du fler glada läsare. Och som du vet, en nöjd bloggläsare kommer tillbaka.