lördag, oktober 15, 2005

Föreläst

Föreläste för ett gäng UNF-kids imorse. Skönt gäng. Hade alkoholpolitikpasset i UNF:aren. Snackade en dryg timme MMMM, skador, modeller, pengar och paradoxer på UNF:s egen ö i Helgasjön. Rundade av med ett bildspel om alkoholreklam i världen. Berättandet om ölflickorna sjönk verkligen in hos kidsen. Läskigt. Eller, nä. Vidrigt is the word. Fick omedvetet in några Lovisalines också. Att de sitter så djupt och kommer fram när jag minst anar det. Men jag märkte att jag var lite ringrostig framför whiteboardtavlan och publiken. Borde göra sånt mer, det är så roligt!

Fick ro hem alldeles själv också. Kom sisådär 10 meter från bryggan innan jag rodde fast mig på ett grund. Typiskt mig. Lirkade mig så småningom bort och zickzackrodde mig till bryggan och sudokulöste mig hem på bussen. Tänk så förutseende jag var att stoppa min sudokubok i datorväskan på FS-mötet.

8 kommentarer:

Mia sa...

Att du kan ro! Det trodde jag inte om dig.

Andreas sa...

Uppvuxen på landet vettu. Farfars eka och allt sånt. Men fråga mig inte om jag kan ro rakt...

Anonym sa...

Vad är "UNF-kids"? Är det medlemmar inom en viss ålder eller alla medlemmar? Låter lite nedvärderande i mina öron. Har jag fel?

Andreas sa...

Hmm. är "UNF-kids" nervärderande? Som jag tänkte när jag skrev det menade jag absolut inte så, även fast jag kan se att det kan läsas så, såhär i efterhand. Det var verkligen inte alls menat så. I min värld är inte kids nervärderande, lite slängigt kanske, men inte nervärderande.

Anonym sa...

Det är väl skönt det. Men kan jag vara UNF-kids? Med mina 24 år i ryggsäcken? Eller är det medlemmar under en viss ålder? Vad menade du egentligen?

Andreas sa...

Alltså. Jag har nog ingen klar och tydlig definition på vad ett UNF-kid är, men jag låg och försökte formulera det igår när jag lagt mig utan att komma fram till något jag kände mig nöjd med. Jag använder nog begreppet rätt mycket när jag pratar om UNF:are i allmänhet, utan att vara så allmän att jag menar alla medlemmar. Så för mig är begreppet rätt lösligt.

Anonym sa...

Okej. Sista pain-in-the-ass-frågan. Brukar du kalla någon annan i FS för UNF-kid?

Andreas sa...

Nej. Eftersom jag inte pratar om "ett UNF-kid", utan om UNF-kids, emellanåt.