tisdag, oktober 04, 2005

Ruby tuesday

Idag har det varit sådär spännande roligt och mycket att göra.
Började med en mycket bra föreläsning om förvaltning och demokrati. Många intressanta paralleller jag borde ha haft med i min B-uppsats. Kommer att bli en underbar kurs.

Direkt efter föreläsningen stressgick jag till Weber för att delta i nån regional konferens arrangerad av Alkoholkommittén. Blev eyebollad av några gamla statsföreläsare och hejad på av en sociolog. Kul. Hade planerat att gå på passet om nätverksbyggande. Intressant, men mest för att det var det enda som passade i schemat för dagen. Tyvärr var det en dålig föreläsning, låg nivå och bara sånt jag hört förr.

Sen var det lunch. Tänkte att jag skulle hänga med på konferenslunchen, men eftersom mina två DS-kollegor inte var där gick jag hem och stekte pannkaka, kollade mail och började förbereda budgetäskningar. Ingen svarade i telefon. Frustrerande. Ringde sisådär 10 pers i en nästan lika många ärenden. Uuh.

Trodde att jag hade ett möte på tufvan om att dra igång studiecirklar där. Men inte då. Jag var där ett dygn för tidigt. Gick hem och började skriva äskningar och fick tag i några av personerna. Men inte den viktigaste. NBV-tanten ringde inte upp heller. Lyssnade på Modreaggeboxen också. Bra mycket bättre än rude boy-varianten jag köpte tidigare.

Sen var det äskande för hela slanten. Ärtsoppa till middag och fick tacka nej till häng. Imorrn är det bara en äskning som ska skrivas. Det är kongressbeslut på den redan, så den borde gå igenom.

Lade ner allt arbete (trodde jag) lagom till kommissionen. Jag kan till viss del förstå mina vänner som inte gillar serien, men det handlar om att välja perspektiv. Med perspektivet gratis och praktisk statsvetenskap duger den alldeles utmärkt.


Håffan läser min blogg, det är roligt. Jag borde nog hälsa på henne nästa gång jag är i Stockholm. Så beware!

3 kommentarer:

Mia sa...

Du är så aktiv!
Men du vet, man ska äta ärtsoppan först, sen pannakan....

Andreas sa...

Haha. Det tänkte jag inte ens på faktiskt. Och inte är det torsdag heller.

Anonym sa...

VAD tror du Andrine kommer säga när du kallar henne NBV-tant? Hoppas hon inte läser din blogg.. =P