tisdag, november 08, 2005

C-uppsats

Jajemän. C-uppsatsämne kirrat. Har ägnat väldigt många CSN-veckor åt att studera etik i offentlig förvaltning och ville bortbortbort därifrån. Det är otroligt intressant, men det finns mer intressanta saker. Så jag ska ägna mina nästkommande tio veckor åt att studera ansvarsutkrävande i offentlig förvaltning. Lite mer exakt ska jag jämföra två förvaltningar och se om utvärderingar spelar någon roll för ansvarsutkrävandet. I och med utredningssamhällets framfart skall utväderingarna fungera som ansvarsutkrävande. Något vi, på gott och ont, varit dåliga på i Sverige. Jag funderar på att jämföra arbetsförmedlingen och försäkringskassan, men jag har tragglat runt i de myndigheterna såpass mycket att jag vill göra något nytt i val av studieföremål.

Mycket glad är jag över ämnesvalet också. Intressant och lätt att plocka in och ur moduler efter storlekskrav. Ska bara få grönt ljus av handledaren också. Borde inte vara några större probs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till! C-uppsatsskrivande är bland det bästa under hela högskoleperioden :)