fredag, december 02, 2005

Hemma

Hemma igen. Gud så trött jag är. Macka och har lagt mig. Kursen slutade lite tidigare, så jag hann med att köpa ett par vinterskor. 450 kr, halva priset, för ett par fodrade mockastövlar. vagabod. Med jeans över ser det ut som ett par clarks, nästan. De är rätt höga. Det är roligt.

Annars var resans höjdpunkt besöket på statsrådsberedningen. Satt med en departementssekreterare vid en superellips och pratade EU. Hon sa inte så mycket jag inte visste, men på vägen ut småpratade vi om Kommissionen. Rosenbad förstördes tydligen (mindes inte), men vi var rörande överens om att en dylik kommission inte skulle kunna inrättas i Sverige.

Sne är det kul att vara på tollare. Jag träffar ju så många trevliga människor. Mest överraskande var att träffa Angelica.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superellips är ett poppis ord i dessa dagar. Snygga är de också.

Anonym sa...

hahahaha..vad konkurerar med det? pontusoemil