onsdag, januari 04, 2006

Hemma

Hemma igen. Varit det i strax under dygnet. Borde ha pluggat egentligen, men jag har kommit ikapp med lite grejer som måste göras först. Eller ja, Som jag föredrog att göra. Dessutom sånt som ligger i vägen när man ska plugga.

Jag har sagt upp min telefonsvarare. . Nu får det ringa bäst det vill här hemma. Mycket skönt och ett stressmoment mindre.

Jag har skällt på DN eftersom de inte brydde sig om mitt uppehåll i prenumerationen. Helt galet egentligen. Man kan göra uppehållsanmälan via dn.se, men man kan inte räkna med att de bryr sig om det. De har ju så mycket att göra. Hej kundvänlighet. Jag fick tre dagars extra kreditering på prenkontot, som plåster på såren för en överfull brevlåda. Underbetalt.

Jag har lyssnat på motowndisco från 76. Thelma Houston, från årets raid i den lilla vinylhögen på vinden hos mina föräldrar.

Beställt och betalt ny nål till vinylspelaren.

Jag har diskat och gjort plats för mina elva nya mockakoppar, ljusblå swedish grace, loppisfynd och helt perfekta att servera espresso ur. Färskmalt, så fort jag köper bönor. Välkommen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Smart, det där med telefonsvararen. Jag ahr varken det eller numemrpresentatör för att slippa bli stressad eller deppad över att ingen ringer :-)

Och DN har inte brytt sig om någons uppehåll på sista tiden. Du är den tredje som försökt som inte lyckats...

Andreas sa...

Det är ju helt jämra världelöst att de gör så! Plocka ner den funktionen från nätet om den inte funkar. Hur tänker de egentligen? Det är ju inte jättesvårt att ta in extrafolk under arbetstopparna. De är ju lätta att förutse. Jag borde gå in och styra upp det där! Nått för sommarjobbet kanske.

Anonym sa...

Sätt igång! Jag överväger att byta till Svenskan. Har fått ett bra erbjudande. Vad tycker du?

Andreas sa...

Jag är för! Svenskan är dyrare än DN för oss som lever CSN:s paralellekonomi. Lägre inkomster, men med rabatter. Konstigt system. Hursomhelst. SvD har ju blivit milsvida bättre den senaste tiden, och har passerat DN kvalitetsmässigt. Själv har jag lösa tankar på att säga upp DN och börja prenumerera på Fokus istället.