lördag, februari 18, 2006

Hurra

Igår låg jag helt sänkt i soffan framför tv:n. Magen liksom krampar ihop sig. Inte kul alls. Efter en va?-är-klockan-så-mycket ringde jag till sjukvårdsupplysningen som skickade mig vidare till vårdcentralen som givetvis var stängd.

Men idag är det så mycket bättre! Vaknade ashungrig och åt frukost, utan känningar. Firar det genom att baka kolakakor, som jag gjorde en inspirerad Mcgyver med och gjorde med honung och färsk ingefära. Ingefära i kolakakor är perfekt old school. Givetvis döpte jag receptet också. Angry bees.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter ju helt strålande! Några av mina favoritingredienser i en kaka! Vilken grej! Hur mkt hade du i?

Andreas sa...

100 gram margarin
1 dl socker (rör pösigt)
1 msk honung
1,5 tsk vaniljsocker
en liten bit ingefära
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
rör ihop, gör tre rullar och grädda en kvart på 175 grader.

Voila! Angry bees!

Anonym sa...

Fantastiskt! Jag snor receptet rakt av och ska testa det a det snaraste. Har ett sjalvpataget bakuppdrag har i det engelska huset men nu ar de bra salda pa det svenska bakandet sa jag maste halla nivan uppe! Tack for hjalpen med det!