torsdag, februari 23, 2006

Idagharjag-bloggen

Idag har jag nästan bara gjort bra saker.
Efter en dålig start. Ingen frukost hemma och ingen lust att köpa hem en massa eftersom jag ska iväg på lördag morgon. Tre knäckemackor med kaviar och mitt nya favoritte Lipton Gold. Fick funka.

Sen klippte jag mig. Jag utmanade mig själv och hade inte med mig en bild, eller ens bestämt mig för inriktning (förutom kortare då). Susann gillade läget och klippte kort på sidorna och inte lika kort mitt på. Jag gillar Susann, efter alldeles för mycket hattande mellan frisörer och alldeles för många jaha, vad sysslar du med då? Jaha. Det är väl trevligt att läsa. Jag har hart att ni trivs därute på campus. Mycket festande-höhöhööö.
En gång ville jag inte för allt i världen ens prata med frisören så jag drog till med att jag städade på ett sågverk. Barnsligt och korkat? Så in i bomben. Men det var värt det. Förutom att jag blev skamklippt. Fick ha mössa flera veckor.

Anyway. Susann är bra och trevlig och vi har liksom kommit förbi det där. Vi pratar lite ditten och datten. Hurra för henne.

Sen bokrea. Jag läser gärna när jag reser. Men orkar inte släpa med mig en massa inbundna böcker. Så jag är rätt hänvisad till pocketutbudet vad gäller skönlitterärt. Istället blev det en stor och tjock bok om Stones, en bok om punken i N.Y i slutet av sjuttiotalet, en bok om Bob Dylan och Joan Baez romans (börjar du ana ett mönster?) och ett Dylanlexikon. Alltså, ett lexikon om Bob Dylan. Så knäppt att jag var tvungen att köpa (när kommer Andreas Ericssonlexikonet förresten? Och vem ska skriva det?). Har dessutom lite mer i samma tema på hemväg från adlibris. Stort tack till Liza förresten, som gjorde allt hon kunde för att hjälpa till över telefonen.

Jag hade ju arga bin kvar. Så när jag kom hem gick jag upp till Emil och drack kaffe och gav oss på nästa veckas statistikuppgift. Inte så klurigt i SPSS, men väl så klurigt att lista ut vad som var vad sen.

Sen hem och OS framför tvn. Avslutade med bastu med några kursare. Och telefon.

Inga kommentarer: