fredag, februari 24, 2006

Sådärja

Idag har jag inte lagt någonsomhelst energi på reflektioner förutom att försöka begripa mig på statistiska körningar i SPSS och sen läsa ut samband i korstabeller. Inte helt enkelt. Det som igår var klara klassificeringar av boendekostnader var idag tvunget att klassas till större klasser eftersom de förväntade värdena var för små. Sen var det ett ytterligare strul vi inte var säkra på. Och eftersom statistik är som ett korthus faller allt om det inte är rätt gjort blev det en hel del omformuleringar i förklaringarna av körningarna. Men nu verkar allt stämma, så jag har mailat in PMet, som var rekordstort med mina mått mätt. 14 sidor Gjort på två dagar, detta inkluderat en bokrea och en hockeysemi. Men det är rätt mycket tabeller, som tar plats. Men ändå.

Nu har jag packat klart och städat. Åker hem till Strängnäs imorrn, och sen via Uppsala till Ukraina på måndag morgon. Ska bli otroligt kul. Om jag nu kan somna. Det är ju för roligt att vara vaken. Speciellt när jag fick årets hittils häftigaste mail idag. Från Inese på EGTYF-kontoret. Hon undrade om inte jag kunde skaka fram två stycken UNF:are som vill åka som volontärer till Lettland. Vilken fantastisk chans för både vår systerorganisation, men även för UNF och för de som åker. Nu får Hanna rodda lite i det här när jag är borta. Det är jag avundsjuk på.

Inga kommentarer: