torsdag, mars 30, 2006

UNF:s anställlda har precis haft personalsamling. Jag hade gärna varit där och lärt känna fler av dem. Men tiden räcker ju inte till till allt som man vill göra. Förbaskat problem det där.

Men problem har ju lösningar. Det jag tänkte göra på samlingen kan ju nån annan göra. Så min utskottskollega Therese höll en verkstad om kommunikationen i UNF. Det verkar hon ha gjort med bravur. Har fått sammanställningen och tittat lite snabbt igenom den.

Det första jag tänkte på är att vi verkar ha otroligt kompetenta anställda. Fick en massa lösningsförslag på hur UNF kan bli ännu bättre än vad det är idag. Vi hade aldrig kunnat tänka ut allt det här i kommunikationsutskottet, om vi så hade haft tredubbla mandatperioder.

Tanken är att flera workshops skall ordnas, med ideella. Jag hoppas mycket på att kunna få genomföra en på sommarfestivalen och en på någon styrelsesamling i höst. Med resultatet från alla de tre kommer en massa klokt att komma fram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. En verkstad? Det kändes inte som en verkstad... ;)

Andreas sa...

Hehe. Vad kändes det som då?

Anonym sa...

Inte vet jag. Inte som en verkstad, i alla fall. Mer som ett inhopp i den blandade kompotten.