tisdag, april 04, 2006

En till blandskiva

Den här skivan fick N, Liza och Lisa i lite olika format och vid olika tillfällen de senaste veckorna. Temat är såklart gubbrock och alla låtar är breathtakingly bra. Visserligen kan man ifrågasätta vissa val utifrån temat. Johnny cash te x. Knappast gubbrock by numbers men den fick gå med för att inte allt skulle bli piano, gitarr och marinerad röst. Och en rättrogen borde ha redigerat bort Fleetwood Mac eftersom de inte var enkönande. Skojade till omslaget med att sätta en svartvit bild av Junilistans VD (Jag tänker verkligen inte kalla honom för partiordförande) Nils Lundgren och sätta en punklapp över ögonen. Jag vill ju inte mer än nödvändigt förknippa Nisse med något så bra som gubbrock. Typsnittet är något så vanligt som Arial Black som jag fetede till lite extra med att använda indesigns ramfunktion. Resultatet blev både snyggt och lite smutsigt.

Låtlistan är iaf:

1. Mink DeVille - Heaven stood still
2. Rod Stewart - Maggie May
3. Van Morrison - Caravan
4. Eric Clapton - Wonderful tonight
5. The Band - Up on Cripple Creek
6. Paul Simon - Mother and child reunion
7. Tom Petty - Free fallin’
8. Bob Dylan - Like a rolling stone
9. The Eagles - Desperado
10. Bruce Springsteen -Thunder Road
11. Steve Forbert - Romeo’s tune
12. Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain
13. Fleetwood Mac - Go your own way
14. Johnny Cash - Folsom prison blues
15. Jackson Browne - Doctor my eyes
16. Neil Diamond - Sweet Caroline
17. Neil Young - A man needs a maid

5 kommentarer:

Liza Viktorsson sa...

Mkt bra! Mer blandskivor till mig!

IKMK sa...

Jag å Liza vinkade till dig när vi flög över Växjö, snällt va?
Å har du betalt än?

Anonym sa...

Snälla Andreas! Som den språkfascist jag är ber jag dig ödmjukast att aldrig mer skriva "till" mellan en/ett och substantivet. Det heter "en blandskiva till"! och INTE "en till blandskiva".

Anonym sa...

Jag tackar härmed för gåvan, som jag avnjöt senast mellan Göteborg och Stockholm.

Sen kan svenskaläraren gärna köra sitt vanliga mantra, vad då "heter inte", jag har fortfarande inte hittat någon bra funktion för språkpoliser, framförallt inte i sammanhang som inte ens innehåller syftningsfel eller ger upphov till missförstånd.

Anonym sa...

Att jag sen kör med lite satsradningar i mitt inlägg går bra att ignorera ;) Det är bara för att man ska se att det verkligen är jag.