fredag, november 17, 2006

Dumbass/smartass

Nu är jag på mitt hotell i Helsingfors och bloggar. Har gjort både smarta och dumma saker idag. Gjort väldigt bra ifrån mig på examinationsseminariet på förvaltningskursen. Det var smart. Sen lyckades jag gå vilse de säkert femtio metrarna från flygbussen till mitt hotell. Hade inte pluggat på kartan ordentligt. Det var väldigt dumt. Men nu är jag här iaf, med skavsår. Det andra smarta är att jag inte använder mig av hotellets internetservice. 7 Euro per dygn. Tog ett trådlöst stadsnät istället. 2 Euro per två dygn.

Det där med Euro förresten. Det är ju lite läskigt att landa med flygplan i det här landet nu när marken är borta (ohyes och trumvirvel)

2-1 i smart/dum-ratio. Jag är alltså dubbelt så smart som jag är dum. Det tar sig.

Inga kommentarer: