tisdag, december 26, 2006

SJ, SJ gamle vän

Jag ska ju åka till Östersund över nyår, med tåg. Valde det eftersom det är miljömässigt mycket bättre än alternativen, plus att det är ett stort sjok obruten tid jag tänkt använda att skriva ett paper om den öppna samordningsmetoden och demokratin på. Ingen tv eller magasinshög som lockar och inget msn som stör. Himla praktiskt. Men nyss slog det mig att jag inte åker X2000 eller Regina, så det finns inga eluttag vid sätet. Sabla intercitytåg till att vara omoderna. Högljudda och feltempererade är de också. Och datorbatteriet räcker bara en dryg halvtimme. Till råga på eländet så är mitt källmaterial en massa artiklar jag har liggande på datorn. Jag har verkligen inte tid med där.

Det enkla livet är verkligen inte det självhushållande lantlivet utan det uppkopplade stadslivet.

Inga kommentarer: