onsdag, januari 03, 2007

2007, var tar du vägen nu?

Jag ger inga nyårslöfte för i år. Det kommer ändå att bli ett omtumlande år, misstänker jag. Dessutom har jag nyligen börjat träna, så jag tycker att det är fullt på omställningskontot just nu. Men, som sagt, 2007 kommer att innebära mycket nytt. För det första kommer jag sluta plugga. Sex år på folkhögskola och universitet är mer än tillräckligt tycker jag. Men visst, jag kommer säkert att vakna kallsvettig och arbetslös fler gånger under året, innan jag fått lite stabilitet i den nya tillvaron.

Dessutom kommer jag inte att ställa upp för omval till UNF:s förbundsstyrelse på kongressen i sommar. Det finns så många andra kompetenta som kan göra det jag gör. Verkligen ingen nyhet, men även det är ett stressmoment. Hur ska jag klara av att inte vara behövd? Jag hängt upp nästan hela livet på plugget och uppdragen de senaste åren. Det kommer onekligen att bli tomt. Men det finns ju nya projekt, jag ska flytta till en större stad, jag ska skaffa mig en stadig inkomst, och jag ska hitta ett nytt gym. Kanske kan göra en satsning på Mr. Fitness 2008 kanske?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jagkan hålla di sysselsatt :-)

Lova att ta med mig på gym när du kommer hit, för jag antar att det är till Huvudstaden du tänker dig fortfarande.h

Andreas sa...

Stockholm är väl det absolut främsta alternativet, men jag har ju andra planer i reserv. Har det ju så himla bra i Östersund att jag inte utesluter den staden. Men givetvis ska vi hitta ett bra ställe att träna på! Jag kan agera både blåslampa och morot!

Anonym sa...

Men det är synd, tycker jag, att du inte står till förfogande för omval. Och jag är inte valberedning så jag säger det inte av taktiska skäl!

Annars kan jag rekommendera Umeå. Där finns det bergis bra jobb för välutbildade samhällsplanerare (väl?)!