onsdag, januari 31, 2007

Bryssel

Nu är jag i Bryssel. Sitter på vårt kontor här och pustar ut efter en spännande natt och innan vi piper iväg till Parlamentet. Vi var ett gäng som stack och åt lite indiskt igår, och Jeanette, den nya traineen, blev bestulen på en handväska med pass, filofax, mobiltelefon och lite knick-knack. Såklart polisanmälde hon, spärrade kort och sånt utan större hopp om att få tillbaka grejerna.

Men runt halv tre inatt ringde polisen och sa att man hittat grejer och att hon var tvungna att komma dit på en gång, så de skickade en polisbil. Jag sällskapade och vi fick först en vådlig färd genom Bryssels bakgator i lätt över 100 km/h. Väl på plats fick vi vänta i ett dåligt iordningställt väntrum i en halvtimme innan vi fick träffa en polis. Tydligen hade man gripit en man som tagit överdos och hittat lite av hennes grejer. Såklart var passet och filofaxen borta, men inte mobilen. Alltid nått. Kl 04 var vi hemma igen i alla fall. Och nån timme senare steg vi upp.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken natt! Tack för hjälpen. Och vilka bilder sen då? Jag ser en aningen trött ut - och visst stämde det...

Andreas sa...

Så lite så! Det var en upplevelse. Hur blev eftersnacket på seminariet? Missade det helt, men jag hann med flyget.

Anonym sa...

Eftersnacket blev det inte så mycket av, vad jag la märke till. Några pratade en stund, men det var inte så att det blev diskussion någonstans. Sen finns det ju alltid tid för att byta visitkort, så det gjorde en hel del såg jag. Men lugn. Du missade inget. Förstå hur jag sov som en stock i natt efter förra nattens äventyr.
Nepp. Nu är det dags att ta sig till flygplatsen.