tisdag, februari 27, 2007

Bokrea

Gäsp. Klockan är halv två. Precis kommit hem från årets bokrea. Blev inte överdrivet imponerad, även fast de böcker jag hittade var helt klart köpvärda. Det här blev årets skörd:
  • Handbok i relationsmarknadsföring, Don Peppers & Martha Rogers. Ren intresseläsning. Kan nog också vara nyttigt när jag ska börja jobba i höst.
  • The mammoth book of sex, drugs rock´ n´ roll, Jim Reeves et al. Jag börjar så smått tröttna på rockstjärnelegender, skojiga historier och anekdoter, men den här slank ner ändå. Korta kapitel uppdelade på teman och artister. Tänkt pausläsning när jag pluggar.
  • Bonniers musiklexikon. Lite referenslitteratur, titta i den lite kort bara, vid behov. Inte helt nöjd, jag använder Allmusic allt som oftast. Kanske retur på den.
  • Johnny Cash, Rolling stone magazine. Inte till mig, utan uppdrag från bror min. Läste en biografi i somras, och det fick räcka.
  • Libers världsatlas. Jag hade ingen atlas. Det var bokrea. Det enda jag sökte efter.
  • Gentlemen av Klas Östergren. Reaupplaga. Billig, och jag har fått tillräckligt många tips för att börja läsa den.
  • Enkel biljett till Polen, Kjell Albin Abrahamsson. Jag läste med behållning hans bok om Vitryssland och den här blir en bra tågkompis framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man någonsin och då naturligtvis enbart på grund av din politiska inställning jämfört med genomsnittet av den manliga befolkningen, skulle tvivla på det faktum att du är av hankön... kan man alltid ta en titt i din bokhylla. Försäkringen står där och gapar.

Anonym sa...

Åh, Don Pepper. Han var min gud när jag skrev C-uppsats. Den där boken är bra :)