söndag, februari 04, 2007

Stegö Chilo gjorde kanske rätt?

Radiotjänsts register sträcker sig bara 16 år tillbaka i tiden. Ska man ha koll på hur licensbetalningarna så ut innan det så krävs en rätt omfattande övning. Därför vet man inte riktigt när den före detta kulturministern Cecilia Stegö Chilo betalade sin tv-licens. Kanske valde hon att inte betala radiotjänsträkningen när hon såg Harald Treutiger göra det här i TV-programmet 24 karat, som sändes på bästa sändingstid:


Skulle det vara så så tycker jag att hennes avgång var något förhastad, även fast jag tror att hon skulle ha svårt att ge en förklaring som funkat i media.

Det hade verkligen varit mycket barmhärtigare om stackars Harald hade fått rikskuponger så att han slapp fuska sig till en formfranska till middag. För tittarna i första hand.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag älskade 24 karat!

Andreas sa...

Jag har också för mig att jag tyckte att det var kul att titta på. Vissa inslag var larviga, men att fånga pengar i buren var en höjdare. Tidens tand har dock varit hård mot konceptet. Även fast jag helt ärligt inte förstår hur man kunde släppa fram det på bästa sändningstid.

Anonym sa...

Oh. Han var sexigare i simbassängen.