torsdag, mars 29, 2007

Årsmötesminnen

Imorrn ska jag på Distriksårsmötet i Jämtland. Traditionstungt i min bok. Har haft otroligt häftiga upplevelser tidigare DåM, rent spontant kommer jag på de här tre.

  • När avgående distriksstyrelse med min hjälp presenterade arbetsplanen som ett aprilskämt. Innehöll punkter som att på interna arrangemang förbjuda färger på kläder som kan härledas till ett politiskt parti (är vi partipolitiskt obundna så ska vi stå för det) samt att arbeta för att flytta kansliet till Östersund (Betydligt nämre landets geografiska mitt). Hysteriskt kul, men idag kanske jag inte tycker att det är helt rätt sätt att spendera förhandlingstid.
  • Armbrytningarna med IOGT-NTO:s kassör Kerstin Bengtsson. Jag förlorade i Schweiz senast, men nu är jag tränad. Hoppas på seger, men hon är seg, tanten.
  • DåMshowerna. Trygga sällskap ger galna upptåg. Har sett de sjukaste sketcherna någonsin, skrift kan inte göra dem rättvisa. I år blir det ingen show, och världen förlorar en kommande kulturskatt.

1 kommentar:

IKMK sa...

Ja, den fejkade arbetsplanen var fantastisk! Jag tycker det var helt rätt. Vi hade ju tid liksom.