onsdag, mars 07, 2007

Ta helg

I helgen som var hade jag möte med förbundsstyrelsen i Stockholm. Nästa helg är det kongressförfest i Uppsala. Sen ska jag på NBV-uppdrag i Bryssel några dagar senare. Sen börjar distriktsårsmötena, och i mitten av april ska jag på studieresa till Strasbourg tillsammans med de andra som skriver magisteruppsats med EU-anknytning. Däremellan är det säkert nått jag glömt. Plugga ska jag också göra. Nånstans där i mitten.

Det blir rätt mycket. Därför är det viktigt att ta ledigt emellanåt. Se almanackan lite postmodernt och göra veckodagar till helgdagar.

Det gjorde jag igår. Hoppade över att göra lite efterarbete efter FS-mötet, struntade i att öppna mina metodkompendier och åkte på utflykt med Emil istället. Shopping och Ishockey. I Borås. Lager 157 blev första målet. En väst, en vårjacka och en piké blev bytet. Sen hann vi inte mycket mer innan det var dags för nedsläpp mellan Borås och Troja Ljungby. Inte är jag överdrivet sportintresserad, men jag stod i bortaklacken och lärde mig hejaramsor. FORZA TROJA OLÉ. På smålandsdialekt, så det lät mer som FÅSSA TRjOJA OLLE. Ujuj. Jag måste flytta härifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur är lager 157? Har förstått att mitt nya favoritmärke odd molly kan finnas där...

Andreas sa...

Jag gillade lagret, men man måste ha tid och tur. Det är rätt stort. Tog nog tre timmar på oss, men då gjorde vi det riktigt grundligt. Dessutom är de beroende av vilka restlager, provkollektioner och annat som kommer in, så man kan inte vara säker på att alla märken finns jämt. Ring och fråga om vad de har inne innan man åker är tydligen stalltipset från de som vet. Extra plus för dig är att de har ett hus med barnkläder, men jag har ingen koll på storlekar, mängd, kvalité och sånt. Mitt besök får nog 3/5, saknade fifth avenue shoe repair och Acne i lämpliga storlekar, samt var helt slut på Whyred, Elvine och Velour för att få fullpott.