torsdag, juni 28, 2007

Sommar

Sommaren är egentligen en rätt värdelös årstid. Helt klart sämst av kvartetten. Ingen är hemma, ingen är på jobbet, jag är allergisk, pank och svettig. Inte heller kommer det några bra skivor på sommaren, folk har svårt att umgås om de inte får dricka minst folköl. Och så är det så varmt att tankeförmågan flyter bort, eller så regnar det så mycket att man måste ha flytväst för att gå ut. Jag sa att jag var allergisk också, va? Jag vill iaf poängtera det. Allergisk, svettig, korkad och ensam. I dryga två månader. Svenskens fascination vid sommaren är förbryllande.

Men nu är det rolig sommar på gång! Två veckor back-to-back endless happy fun galore. O-rama.

I helgen ska jag jag på årets familjesemester. Förra året åkte vi till Riga, i år blir det annorlunda. Vi semestrar på hemmaplan. Fredag blir grillpicnic och minigolf med mjukglass. Lördag blir heldag i kanot i marvikarna och söndag blir heldag på häst.

Veckan efter blir såklart kongress! Sen ska jag till Strängnäs och sova, tvätta och packa om innan det är dags för Almedalsveckan. Sen vet jag inte. Skriva uppsats. Leta magasin till mina flyttlådor. Flytta. Äsch, det blir nog bra.

Inga kommentarer: