onsdag, juli 18, 2007

Sammanfattningsvis

Igår kom jag hem efter en sällsynt långvarig resa med många intressanta stopp. Jag har paddlat kanot med familjen, reviderat UNFs medlemsregister, kongressat, varit på Almedalen, haft ett möte i Cambridge och, slutligen, badat med mina föräldrar och min syster. Det sista var den största energipåfyllaren på mycket länge. Förkylning och trötthet efter tungt resande blev som bortblåst när jag fick slänga mig i vattnet vid natursköna Krampan.

Men nu är jag hemma och försöker sortera i intrycken. Här kommer en liten topplista för hela resan, i enlighet med hur många sammanfattar sitt almedalsbesök

1. Att det gick så bra för mina vänner och min organisation på Almedalen. IOGT-NTO fick in en SvD brännpunkt om att majoriteten av moderaternas väljare tycker att införselkvoterna är orimliga, Nina fick in ett långt inslag om Almedalens dåliga tillgänglighet för hörselskadade och DN gjorde en stor grej om Helenes, och hennes Makalösa föräldrar givetvis, krav på ett riktat stöd till ensamstående föräldrar.
2. Konserterna. Både Moneybrother och Thomas Andersson Wij. Seglar högt upp på listan eftersom min gamla kompis från gymnasiet spelar orgel med Moneybrother och gärna ville bjuda mig och några vänner på gästlistplats.
3. Trycket på en mer solidarisk alkoholpolitik växer sig starkare. Nu börjar ungdomsorganisationerna organisera sig brett också.
4. Familjeutflykterna. Kanot och bad. Helt kravlöst. Bra uppvärmning och nedvarvning.
5. Kongressen. Mest det som hände utanför. Sällskapet, den tradionella måltiden med Logen Resandets visdom och att jag hade en egen bostad.

1 kommentar:

Anonym sa...

TAW också?! Jag är avundsjuk. *muttrar*