måndag, juli 09, 2007

Vilopuls

Hemma i Strängnäs för en dos energipåfyllning och försök att komma ner i en behaglig vilopuls efter en veckas kongressande. I kväll går färden mot hitills ospecificerat övernattningsställe för vidare avfärd mot Politikerveckan i Visby där jag ska representera IOGT-NTO-rörelsens junioförbund, Junis.. Håller på att läsa mig in i den årliga rapporten om hur (uselt) landets kommuner arbetar med barn till missbrukare. 200 000 barn till föräldrar med missbruksproblem skall konkurrera om 2 000 stödgruppsplatser. Och så undrar man varför landets tonåringar inte mår bra. Mitt uppdrag är att att rycka ut ett par bjälkar ur ögon på ansvariga politiker.

För att också tvättat ett par maskiner tvätt, bakat studentskor (efter att ha smakat Kerstin Kokks läckra sådana i kongresscafét), råddat i kommande veckas resande, spanat in besökbara seminarier och mingel, sovit middag, bastat, hittat middagssällskap för söndagens lösa timmar i London, lagat mat åt min syster och fixat mitt pass från Växjö till Visby. Och pratat ikapp en veckas telefonsamtal.

Från Almedalen ska jag flyga till Cambridge för att delta i ett möte för att starta ett nytt alkoholpolitiskt nätverk för Europeiska ungdomsorganisationer. Ett arbete helt i tiden med de alkoholpolitiska vindarna i Unionen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hann inte smaka några studentskor så nu räknar jag kallt med att du bjuder på det sen ;)