tisdag, december 11, 2007

InBevara oss tack

Jag börjar avveckla en termin som expat och ser fram emot julefriden. På mitt skrivbord står en presentförpackad 75 cl ölflaska, som jag fick på den europeiska ölindustrins julmingel förra veckan. Väldigt intressant tillställning. och jag gjorde mitt bästa för att samla och sortera i intrycken på plats.

Ölflaskan fick vi i hemgångspresent, jag kunde inte motstå frestelsen att ta en, som trofé. Nu är den mest jobbig. Vad ska jag göra med den liksom? Det var inte enda de bjöd på. Baren var naturligtvis fri. På uppskattningsvis 2-300 pers hade de tre barer, plus cateringpersonal som såg till att de som inte ville ta sig till baren kunde få sig något att dricka ändå . Mat bjöd de också på. Dubbelfriterat och belgiskt, inte vidare gott. I garderoben fick man sin namnbricka, och jag såg att minst en kommissionär stod på listan över anmälda deltagare.

Under evenemanget passade de på att sända en intervju i alla rummen. Budskapet som framfördes var att öl är en fantastisk kulturprodukt som borde behandlas på samma sätt som vin, och inte var destruktivt som sprit, eller knark.

Taxi hem bjöds vi också på. För hur skulle det se ut om man körde rattfull, och krockade, när man var gratisfylld av bryggarna?


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Andreas, du kan skicka ölen till mig. Tack på förhand!