måndag, juni 27, 2005

Midsommar

Det var en trevlig midsommar, om man bortser från allergin. Gud vad jag hatar min gräsallergi. Ägnade hela midsommarskvällen och natten med att snyta mig. Roligt! Nu har jag backat upp medicindosen lite hårdare, så det borde ge sig snart. Jag är fortfarande 100 % täppt i näsan. Sådär kul faktiskt. Jag börjar bli orolig för att jag ska pajja hela kongressen med mitt snörvlande.

Jaja. Nuff gnällt. Det var en bra midsommar. Göteborg är en bra stad. Aftonen spenderades på ett legoland (jaja, kolonistugsområde då) på hisingen. Mat i överflöd och kubbspel som var roligt på många sätt.

Midsommardagen var slapp och skön. Lite mat, lite film och sen utgång. Sportade såklart ny t-shirt och trivdes med det.

Blev översvallande glad när jag drog på text-tv igår. IOGT-NTOs medlemssiffror galopperar. Alltid nått. Tyvärr är korrelationen medlemssiffror / alkoholpolitikens resultat alltid negativ. Iaf de senaste 30 åren. Och det ser inte bättre ut i framtiden. Sen har ju IOGT-NTO lärt av UNF och satsat rejält på medlemsvärvning. Man ska vara glad för framgångar, så det är jag. Heja IOGT-NTO! Heja oss!

Inga kommentarer: