torsdag, juni 23, 2005

Midsommarbestyr

På väg till Nina och midsommarfirande i Göteborg. Ska bli mycket trevligt. Det är förresten första riktiga posten här. Ska man inte skriva något manifestartat då? Nja, kanske. Om jag hade haft mer tid. Jag hinner inte riktigt formulera det nu än. Jag har funderat på att blogga under nån månad. Mandy har bloggsnackat ett tag och hon är ju min omvärldsbevakare. Dessutom är jag så himla avundsjuk på Nina som har sparat sitt liv och sina tankar i en trilljard (minst) dagböcker. Det här är ett test för att se om jag kan bryta upp livet och få mer struktur på det genom att formulera mig om mig själv lite oftare. Hey! Nu är jag där och formulerar mig. Det får vänta. Sätter på Neilans harvest en vända till. Ska jag ta med den på tåget? Eller ska jag ta nån soulsamling till? Hmm. Jäjä. Ger sig väl.

Igår då?
Jag har varit i väskletartagen väldigt länge nu, men inte hittat någon jag vill ha. Eller, jag har hittat snygga, men de har varit för dyra. Ida hintade om att hon hade planer på att starta väskverksamhet, så jag har noga specat vad det är jag letar efter, och nu ska hon sy en efter dem. I love her. Hon fick deadline till kongressen. Hoppas hon hinner.

Jag funderade länge på lämpligt tryck. satt uppe till småtimamrna och parafraserade såväl volt-loggan som motownloggan, men blev inte jättenöjd. Kör utan tror jag. Tryckkvalitén lär inte vara den bästa heller.

Det blev inte så mycket omvärld den här posten. Beror säkert på att jag inte träffat så många den senaste tiden. Eller? Det har inte hänt så spännande saker. Skulle kunna kommentera om UVs medlemssiffror. Jag är ju lite bekant med de inblandade. Men jag orkar inte. däremot tycker jag att det känns tryggt att UNF har ett bra system som håller för en ingående granskning. Dessutom växer ju UNF relativt i och med att SSU och UV minskar. Utan att vara mediakonspiratorisk efterlyser jag en liknande granskning av högerförbunden. Det komemr säkert. För det finns säkert crap där också. Eller är MUFs spritfester för tråkiga och välkända för att göra något på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, om jag bara hade läst det här lite tidigare. Du kan köpa världens snyggaste specialtillverkade väska på kongressen.