lördag, juli 02, 2005

Lördagstråden

Jadå. Lördag idag. Formulerade ett bra SMS igår kväll, men glömde skicka det av någon anledning. Oskick, skulle man kunna säga att det är, x2. Idag har jag tänkt att dammsuga och städa toaletten, göra en ostpaj och fundera över vilka skivor som ska med på Sverigerunten. En grannlaga uppgift. Synd bara att mina hörlurar bestämde sig för att ge upp när jag åkte från Stockholm senast. Eller om det var Göteborg. Trasiga är de iaf. Så jag får släpa med mig mina bjässar. Jobbigt. Lite väl jobbigt faktiskt. Jag som inte tänkte köpa ett par nu utan köpa ett par portapro i höst. Hmm. Vilka kval. Eller, ekvationen är såhär: hörlurar eller ögondroppar. Ögondroppar eller hörlurar. men eftersom jag är för lat för att cykla till stan idag så blir det ögondroppar på CW Scheele imorrn kväll. CW Scheele är mitt favoritapotek. Tänk så många gånger jag har köpt förkylningspryttlar mellan två tåg där.

Jag börjar fila på en skivbeställning. Tänkte nån James Brown, Bettye Lavette, Waterboys kanske. Och säkert nått mer.

3 kommentarer:

Mia sa...

du borde åka via Örebro.

och "van lear rose" är en bra skiva.

ögondroppar är bra.

Andreas sa...

Jag borde verkligen ha gjort det.
My bad.

Mia sa...

DU JA!
du minns inget heller.