lördag, juli 02, 2005

Ostpaj

Jag fattar inte. I vanliga fall är ostpaj en rätt trist upplevelse. Inte alls min grej. Men nu gjorde jag säkert världens godaste. Pajskal, kvibillecheddar, äggstanning och brun farin bara. Är farinet den hemliga ingrediensen? Det tror jag inte. Pajen blev så krämig. mums! Perfekt att ta med på resan. Om jag fryser den så har den säkert tinat tills jag blir hungrig.

Tittar lite på Live8-spektaklet. Knarkarpete har ju inte världens starkaste röst. Han funkar för skevindie, men saknar det som krävs för att göra glam. Men det var ju snällt av Elton att låta honom sjunga.

Och dessutom är det JÄVLIGT spännande att se hur lätt det är att vara gullig och spela på vackra välgörenhetsgig när man samtidigt är aktiv kokainist (eller var det heroin, whatever). All denna narkotikahandel som är en alltför stor del i att många länder är fattiga. Om de hade odlat andra grödor hade de dels haft mat för dagen och dels inte varit bortpundande. Men visst. Rättvisa handelsvillkor skapar ju förutsättningar för att odla annat än droger.

Inga kommentarer: