torsdag, september 01, 2005

Mandy says

Att jag borde blogga. Hon har, som oftast, rätt.
Livet är rätt bra. Vaknar kl 9 och läser boken the civic culture av Almond /Verba. Rätt kul. Clashar rätt rejält med Dahls teorier. Eller. Dahl är normativ och A&V empiriker. Och Dahl mer makro. Fast de normativa uttalandena A&V gör clashar rätt rejält. Om A&V fick rätt om Dahls teorier vore samhällena allt annat än stabila.

Jaja. Jag ska inte tråka ut nån annan än en väldigt begränsad läsekrets av den redan väldigt begränsade krets som läser bloggen. Men just nu är mitt liv väldigt mycket Moderna statsvetenskapliga klassiker.

Jag fick min cdon idag också. 2 Solomon Burke slog jag till med, och ltie Steve Forbert och Otis Redding. Näst senaste Solomon Burke och Forbert-samlingen var hundraprocentiga. Minst.

Imorrn ska jag köpa almanacka! Det ska bli kul.

1 kommentar:

Mia sa...

Jaaa!
Min favoritbloggare bloggar!
SPÄNNANDE!

Bra med skivor.
Jag ska beställa lite själv tror jag.

/Mandy