onsdag, september 28, 2005

PM-rapport

Jag har inte tid att blogga så mycket. Jag skriver ett PM och förbereder FS-mötet i helgen. Men en kort rapport nu iaf.

Jag har svårt att skriva institution så att det blir rättstavat. Att då skriva PM om Putnam är svårt då jag 2-3 gånger i varje stycke måste svänga mig med begrepp som "nyinstitutionalism", "institutionell effektivitet" och just "institutioner". Eller, mitt huvud vet hur det stavas, men fingrarna vill gärna byta plats på det andra i:et och u:et. Jobbigt. Extra jobbigt eftersom rättstavningskontrollen inte triggar på "instutionionalism" osv. Den förstår inte att det är "institutionalism" jag menar. Det är nog det enda ordet jag verkligen stavar fel på, alltså felstavning som inte är slinta-på-tangentbordet.


Och då kan du tänka dig hur svårt det var att skriva det här inlägget. Men jag tror att jag fick allting rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tricket är att lägga grundformen i urklipp. Istället för att skriva fel kör du en snabb ctrl+v och vips är alla dina bekymmer som bortblåsta.

Andreas sa...

Jo, jag vet. Men hur roligt hade det här blogginlägget varit då?

Och vem är o ädle riddare av rättstavning?