torsdag, oktober 06, 2005

Lamt laptopliv

Jag är mycket nöjd att jag har fått låna en laptop i sekreteraruppdraget. Det skapar större möjligheter att kunna synka ihop plugglivet med UNF-livet.

Men jag har den ju mest hemma, till vardags. Den stationära har jag igång väldigt sällan. Istället somnar och vaknar jag med laptopen inom armlängds avstånd. Det är rätt gôtt att MSN:a på kvällarna och skönt att kolla mailen på morgonen. Men incitatmentet att komma upp ur sängen snabbt har blivit mindre. Jag ligger och lökar i sängen halva förmiddagen innan jag masar mig upp. Illa. Igår skrev jag äskningar innan frukost. Inte bra. Har man inga naturliga strukturer i vardagen får man skapa det. Och laptopen pajjar det arbetet lite.

Eller så är det bara nyhetens behag. Hoppas på det.

2 kommentarer:

Mia sa...

Du kan ju alltid inbilla dig att det är nyhetens behag, men du vet nog inom dig att det är Lathet!!!

Anonym sa...

Akta dig för laptops, det börjar som ett trevligt inslag i vardagen men snart kommer du inte överleva utan att promenera runt med den överallt. Tro mig...