torsdag, januari 19, 2006

Istället för blogg: förtvining

Min c-uppsats borde ju vara klar vi det här laget. Nu är den inte det. Rätt långt därifrån faktiskt. Men det går iaf framåt och ibland känner jag till och med att jag har koll på läget. Det är en anledning till att jag inte lägger in minst ett långt och välformulerat inlägg per dag här.

Jag har helt enkelt inte tid. Vårkursen har börjat, med ett seminarium redan på måndag. Idag har jag läst två böcker och en utredning och analyserat den senare efter de förra. Och skrivit ett tresidors PM på det också. Sen är det ju EU-kursen jag läser som kräver lite uppmärksamhet. Och så är det ju sekreteraruppdraget. Det är roligt, och tar lite tid. Imorrn bittida åker jag till Örebro och vidare till Saxenborg för möte med utskottet först och utskotten sen.

Hade jag inte haft uppsatsen som ett stort moln över mig hade det varit riktigt roligt. Eller, det är ju klart att det ska bli kul. Men det hade inte varit dumt att plugga lite. Tur att jag träffar trevligt folk på mina stopp längs vägen, både upp och ner. Och så givetvis på saxen.

Nu ska jag äta upp min kvällsmacka och ta en långt varm dush så jag somnar gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt förlåt förlåt att jag nämnde uppsatsen i helgen, jag hade inte hunnit läsa din blogg innan... ;)

Andreas sa...

Haha. Det är lugnt såklart. Gick tågresan bra?