söndag, februari 05, 2006

helgblogg

Ligger i sängen fortfarande. Härligt. Nästan lika härligt som igår när la mig i mina nytvättade favoritlakan, nyduschad.

Du kan nästan inte slå det.

Har varit hemma i helgen. Skönt. Fick besök av Angelica i fredags. Masdjävlar och god mat bjöds det på. Ibland var igenkänningsfaktorn hög. Fick nästan The Officehyperventileringar ibland. Uffa.

Igår gjorde jag mest ingenting typ. Hade ett bra telemöte om UNF:s utvärderingar och förberedde kommande resor lite. Kollade upp mitt hotell jag ska bo på när jag drar till Kiev. http://www.kozatsky.kiev.ua/. Ligger mitt på frihetstorget! Eller ja. Mitt på torget är det väl ett torg, en fontän, staty eller nått. Men om du är nere med dina revolutioner ligger hotellet i halvmånen på torgkortändan.

När jag är i Lvov är hotellet lika snyggt, men de har ingen hemsida.

Har i uppgift att lära mig ukrainsk kyrilliska. Jag kunde lite när jag var i Polen för fem år sen, men det är som bortblåst nu. Har du något knep, Lisa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enklast är ju att du packar ner mig i resväskan bara. Jag hittar i Kiev, och Lviv (som det heter på ukrainska) är nästan ännu vackrare! Satsa på helt vanlig rysk kyrilliska tycker jag. Ukrainarna har ju egentligen mest lagt till ett till i-ljud.

Andreas sa...

Äsch. Jag trodde jag hade lärt mig skillanden på vilket språk som var Lviv och Lvov. Lemberg kan jag iaf. Alltid nått. Och vill du följa med finns det en vakans. Men då måste du maskera dig till hässelbypunkare. Går det tror du?