torsdag, mars 16, 2006

Det här då!

Det är inte ofta jag har tur. Alltid är det något som är emot mig eller går fel. Men idag vände det. Jag har fortfarande inte fattat.

Jag tog en sväng in på Pressbyrån för att köpa en latte, ställde mig i kön för att betala och får en plötslig ingivelse. – En trisslott också, hör jag mig själv säga till tjejen i kassan (jag som aldrig köper lotter). Tar min mugg och min lott och går ut. Sätter mig på en bänk och skrapar. 100. 50. 50. 10 000. 100 000. 10 000. 25. 100. 10 000. Skrapar ”X gånger vinsten-rutan”. X2.

20 000! Det var som i reklamen. Ni vet: plötsligt händer det!
Det här har jag köpt:

Sju par jeans (jag kommer blogga mer om märkena senare)
En ny Brysselkostym
17 cd-skivor från CDON (jag kommer att blogga mer om det senare)
En skäggtrimmer
En ny espressomaskin
En matservis

Dessutom lovar jag här och nu att bjuda alla mina vänner på fika. Välkomna när ni vill!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Andreas! Vad säger man?!

Henrik P sa...

Grattis!
Vi kommer direkt. Säg till när du beställt biljetterna åt oss. ;)