söndag, mars 12, 2006

Long lost resblogg

Det har visst varit skiftbyte i min resmonsterfabrik. Från att det det småtroll i mina resor har jag kommit hyffsat i tid i ett halvår nu. Lite scary faktiskt. Läge för en ackumulerad flygkrash? Fast det tror jag inte, jag har helt enkelt blivit för bra på att parera resstrulet att jag får strul på annat håll istället. Kolla här bara.

  • Jag ska till Jokkmokk på FS-möte. Tobias bokade biljett från Arlanda och jag får fixa resan dit själv. Det enda flyget som går kommer fram 25 min innan luleåplanet går. på SAS vill de inte garantera att mitt bagage hänger med hela vägen. Och jag kan inte ta tåg upp.
  • Jag ska till Bryssel med IOGT-NTO. Flyget går från Bromma, jag kan flyga från Växjö direkt till Bromma och det funkar på utresan. Men på vägen hem hinner jag inte med sista planet hem. Inte heller går det några tåg då. Så jag måste ta mig till Arlanda på en timme för att hinna med. Och det hinner man inte med kollektivtrafik.
  • Jag ska till Vilnius och hälsa på Linda. Hittar billig biljett med Ryanair, men lyckas med konststycket i anslutningsresorna att 1.) Boka utresa på fel dag. 2.) Boka hemresa trots att jag kanske inte ska hem. 3.) Boka biljetterna som Just nu. Om jag skulle boka av dem får jag totalt en femtiolapp tillbaka.

Inga kommentarer: