måndag, mars 20, 2006

Styrelsemöte

Styrelsemöte i Jokkmokk i helgen. Därav avsaknad av blogg. Istället var jag med om att ta en massa bra beslut! UNF ska söka EGTYF-kongressen 2008. Det är jag så innerligt glad över! Om EGTYF-kongressen vill ge oss det uppdraget så är jag övertygad om att det kommer att betyda att banden mellan UNF och vårt europaparaply knyts än hårdare. Min enda farhåga jag har är att det blir ett UNF-ting med lite internationellt inslag och inte en EGTYF-kongress med massa svenskar. Men det är något som jag tror att de eventuella arrangörerna kommer att fundera mycket över och lösa på ett bra sätt!

Vi hade tid för både diskussion och fritidsaktiviteter med junis förbundsstyrelse. Bland annat åkte vi skoter och vi köttisar åt rensmalben, något som tydligen skulle vara den bästa delen att äta på en ren. Är det så så ska jag nog hålla mig borta från ren hädanefter.

Justerarskivorna fortsatte delas ut. Den här skivan fick Marie för det ansvarsfulla justeraruppdraget. Det är en ren vårsiva, som inleds med en en kortislåt med fågelkvitter. Behövs såhär i utdragna senvintertider. Notera bredden! Sextiotalssoul, indieskrammel, och Ella Fitzgerald, alla med texter om och/eller en påtaglig vårkänsla.

The Elected - Clouds Parting (8:14 a.m) '
Jens Lekman – Julie
The Marvelettes - Please mr. postman
Laakso - This spring
The Go-Betweens - Surfing magazines
The Magic Numbers - Love me like you
The Beatles - Here comes the sun
Ella Fitzgerald - I’m beginning to see the light
Bruce Springsteen - Thunder road
The Polyphonic Spree - Section 12 (hold me now)
The Essex Green - Lazy may
Jonathan Richman - Springtime in New York
Rufus Wainwright - 14th Street
The Velvet Underground - Beginning to see the light

Peter fick också en skiva för sitt justerarskap för februraritelefonmötet, men den är inte lika genomarbetad från min sida som den här. Han fick första halvan av Lokkos northern/modern soulsamling.

Inga kommentarer: