fredag, mars 24, 2006

Yes sir, i can bloggie

Nu har jag precis tryckt på new postknappen, så det är väl bäst att jag skriver nått.

Kom hem från Bryssel igår. En bra resa. Kläder är ju värdo att köpa utomlands, det är mycket snyggare grejer hemma, så jag var nöjd med att schemat innehöll väldigt sammanhållen fritid. Och när den gjorde det hängde jag ändå på vårt kontor.

Hursomhelst. Jag kan bjuda på några highlights från sejouren.

Det första mötet var med Kommissionär Kyprianos rådgivare i alkoholfrågor. Hon fascinerades över den svenska alkoholpolitiken och hade svårt att se att man kan bygga en väv av åtgärder. Menmen, hon tog säkert en hel del med sig därifrån. Roligast var när hon fick se en bild över hur mycket man får ta in till Sverige. Först trodde hon att vi hade ett undantag som innebar en STÖRRE kvot än resterande EU. När vi förklarade att så inte var fallet blev hon än mer förvånad. "It´s like a small shop". Jotack liksom. Ta med dig det och snacka med skattekommissionären så ska vi kunna få nån ordning på politiken. Lite jobbigare var det att hon menade att man inte har några alkoholskador i sydeuropa, det har vi ju bara häruppe. Jotack. Letar man så hittar man, även där. Hann inte med att baxa ut den bjälken.

Sen var det mer softish möten med vänner. Svenska parlamentarikern Anna Hedh, Eurocare, nått barnorganisationsparaply och lite mer. Inte lika slipstvångigt, tyvärr. Trivdes bra i kavaj.

På sista lunchen köpte jag ett halvkilo finpraliner. Det är ju en sån som jag värd. Tycker du inte? Det tyckte tydligen inte jag heller, eftersom jag lyckades glömma kvar lådan på flyget från Bryssel. Och klädväskan på flygbussen. Ett kolli är återfunnet, så jag får vänta med pralinerna till nästa resa.

Inga kommentarer: