söndag, mars 26, 2006

Jetlaggad

Igår var jag mötesordförande för det anrika UNFdistriktet Älvsborgs årsmöte. Även fast det är lite mycket nu är det himla kul att komma ut och möta medlemmar i organisationen. Med det nya faddersystemet finns det många fördelar, men även nackdelar. Brevlådan överfylls inte med erbjudanden om att komma ut och föreläsa direkt. Så jag antar att fältutskottet gör ett bra jobb och jag hoppas att de tänker på sig själva också, i allt flängande.

Hursomhelst. Det var kul att vara mötesledare, tror till och med att jag klarade det pedagogiska mästarprovet att förklara och genomföra en kontrapropositionsvotering på ett begripligt sätt.

Idag är jag lite jetlaggad. Iofs åkte jag öst/väst, men det har inte så mycket med det att göra som det har med sommartidsinförandet. Det gick inte att åka från Borås till Växjö i rimlig tid, så jag åkte till Göteborg och sov hos N. Efter att ha resonerat oss fram om att det nog var somamrtidsdags räknade vi ut när vi skulle vakna för att jag skulle kunna vara på centralen för att vara i rätt tid till tåget. Minutmässigt gjorde vi helt rätt. Men tyvärr överkompenserade vi i huvudräkningen, så jag var på stationen en dryg timme innan tåget. Och det tog nog närmre en halvtimme innan jag insåg att det var stationens klockor som var mest att lita på, inte mitt huvud i kombination med min klocka.

Så jag är lite off. Klockan har ju varit så olika vid samma tillfälle idag. Tur att jag fick scones då. Det gjorde dagen!

Inga kommentarer: