måndag, mars 27, 2006

Liza tränar damage control

Förmodligen var det någon som visslade och Liza hörde talas om det. I ett försök att komma ut med något anseende kvar outar hon att den här bloggen skulle vara skriven av spökskrivare. Källskydd hävdar hon. Det är ett sätt att se på saken. Jag väljer att lägga korten på bordet. Det förtjänar alla de tiotusental som dagligen följer mitt liv här.

Såhäräreva:
Liza och jag har ingått i en bloggkartell där förutsättningarna varit att vi skriver fantasifulla inlägg till varandra och vi måste publicera dessa. Det har inte varit några volymer av inlägg. Faktum är att det rör sig om ett inlägg vardera.

Det inlägg Liza skrev till mig är det här. Att jag skulle ha vunnit 20 000 kronor och köpt allt det där. En vaken läsare skulle ju ha insett att en sån vinst inte räcker till allt det. Och sen var det inte riktigt mitt språk, tycker jag nog. Jag skriver ju väldig sällan med "ni"-budskap exempelvis.

Så därför vill jag be om ursäkt, å Lizas vägnar. Själv tycker jag ju att det är lite pinsamt att föra mina vänner bakom ljuset sådär. Men jag tackar för de fina grattisen jag fick i bloggen, mailen och mobilen.

Som plåster på såren vill jag därför utlysa en tävling! En sperolott utgår till den person som först identiferar det inlägg jag skrev till Liza och mailar rubrik eller direktlänk till mig.

2 kommentarer:

Henrik P sa...

Effektivt lurendrejeri. Men jag köper inte dina argument för att det på något sätt skulle vara lätt att förstå att det var ett skämt. Pengarna skulle mycket väl kunna räcka till dina fantasiinköp:
Jeans 6000 (7 par i varierande priser)
Kostym 3500 (rimligt pris om man inte satsar på top of the class)
17 cd 2000 (några 49 kronors, några 99 och några 149)
Trimmer 450 (jodå, de finns för det priset)
Espressomaskin 3000 (finns billigare och dyrare)
Matservis 5000 (eller köp en på IKEA för tusenlappen)
Summa: 19950

Hur långt det återstående räcker till fika åt dina vänner beror på hur många vänner du har samt kvalitén på fikat...
Och språket... tja, nog blir man väl lite upphetsad om man vunnit 20 000?

Så jag kan erkänna mig lurad - ok, men ouppmärksam - nänänänäe! ;)

Liza Viktorsson sa...

Fast Andreas skulle ALDRIG köpa en latte på pressbyrån har jag fått påpekat för mig... I övrigt så tycker jag att det var ganska trovärdigt. Men jag är lite nyfiken på att få höra gissningar om vilket inlägg i min blogg som är spökskrivet.