torsdag, april 27, 2006

Helghelg

Förra helgen var ju en klockren tia. Helgen som kommer såg länge ut att bli rätt trist. Jag hade tackat ja till att både besöka Skaraborgs distriktsårsmöte samt att gå på popfestival med Emil. Båda på lördagen. Skövde respektive Huskvarna. Strutsade problemet med att vara på två ställen samtidigt rätt länge, men igår tog jag tag i det och löste det sådär win-win åtgärder gärna får vara. Jag hinner med båda! Åker tidigt till Skövde och besöker och kanske får förmånen att fördela ordet på deras distriktsårmöte innan jag tar tåget till Huskvarna och är med på typ hela festivalen. Det gör mig så himla glad!

Fatta detta: Först får jag vara med om att Skaraborgarna kickar igång sitt distrikt igen efter en tid i träda, sen får jag se habil svensk indie kryddat med den gamla Jesus & Mary Chainkillen Jim Reid. Kommer han att bjuda på några JAMCörhängen tro? Vågar han annat? Övrigt intressant blir Robert Johnson & the punchdrunks, Pascal, Goran Kajfes och Vapnet. Jag är grymt pepp på att höra Östersundsreferenser och sweet pop music. Men allvarligt talat, refrängen "snart går jag sönder, Östersunder" skulle till och med jag ha skämts över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!