fredag, april 28, 2006

Utmanad

Jag blev visst utmanad av tjejen i hundrasjuan. Det här är uppdraget:

"Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och
sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De
skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande." Längst ner i det här
inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på
deras bloggar och meddela att de är utmanade.


Jag är tidsfascist
Japp, jag gillar att vara precis på klockslaget och och kan bli galen på försenade personer. Men inte lika galen som jag blir på mig själv när jag är sen.

Text-tv
Jag måste kolla på text-tv det första jag gör när jag vaknar. Bara rubrikerna, det räcker. Sällan några texter.

Datorn
sen tar jag datorn och läser vidare de viktigaste nyheterna.

Mina fickor som komposter
Jag har väldigt svårt att slänga saker. Kvitton och andra småpapper speciellt. Trots att det inte är för utlägg. Mina fickor är ibland fulla av plektrum, kuvertdelar, fikakvitton, några småmynt och påsförslutare. Jag använder knappt småmynten, och aldrig det andra.

Jag har filmdamp
Jag orkar ytterst sällan titta på en hel film själv. Jag får nippran och börjar läsa en tidning mitt i filmen. Med sällskap är det lite lättare.

Utmanade
Mandy
Liza
Robert
Helene
Mathias

3 kommentarer:

Liza Viktorsson sa...

Vilka avslöjanden hörru... Hur som helst; utmaningen är antagen.

Anonym sa...

Du har ju redan tagit mina ;-) Filmdamp har jag också, och fickor som komposter och jag kolla textTV samtidigt som jag tittar på nyheterna...

Men jag ska samla mig och komma med fem nya galenskaper.

Andreas sa...

Great minds think alike. Visst måste det vara så?