onsdag, april 19, 2006

Länge sen

Japp. Länge sen jag bloggade. Oskickligt, men jag har gjort lite annat. Det blir tyvärr ingen resblogg på det sätt jag bloggade om Ukraina. Det blir små korta grejer. Som en god pralin istället för en waynesmuffin.

Litauen ja. Hälsade mest på min kursare Linda. Hon praktiserar på svenska ambassaden, så det var där jag landade i huvudstaden. Det var spritt spångande vår där. Den har väl kommit hit nu med. Men det var fantastiskt härligt att gå omkring i min nya favoritstad och mest njuta av ledighet och sol. Linda visade sig vara en god värd och introducerade mig till såväl intressanta personer och platser. Hängde lite med folk från svenska och danska ambassaden och lite folk från exportrådet, eller om det var handelskammaren. Trevligt var det. Kvällarna ägnades åt det goda livet. Fredagen bjöd på vitrysk teater, något som visade sig vara dryga två timmar monolog på ryska. Om det nyligen genomförda valet, mer fick jag inte ut av handlingen. Lördagen bjöd på fantastisk jazzklubb med swingjazz och showdans. Om det är någon dans jag vill lära mig så är det att dansa swingjazz, om dansen nu heter det. Och nu måste jag se om filmen swing kids. Söndagen åt vi argentisk mat. Fick mig en halv oxfile att äta upp. På riktigt alltså. Mina oPK-måltider i forna Öst fortsätter. Måste tillbkkas hit snart!

Sen var jag hemma nån dag. Strängnäshemma. Träffade farmor och bakade kakor, tårta och bröd. Läste lite också. Men mest skrotade jag.

Påskhelgen spenderades med familjen i Idre, precis som Åsa. Dock träffades vi inte. Nåja. det var väl en fem år sen sist jag åkte slalom, så det tog nån timme innan jag filat bort ringrosten. Ett par fantasiskt oslipade hyrskidor ökade inte imponatorfaktorn i backen... Men det gjorde mössan. Här är i allafall mössan, jag och pappa utanför vår stuga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att det blev en sån bra utvärdering på mitt värdskap...
Det är bara att komma tbx när du vill för att uppleva mer av Vilnius och Litauen!

Puss & kram