torsdag, maj 18, 2006

Sommarfestivalen

Japp, jag ska till sommarfestivalen i sommar. Kanske inte lika mycket popmusik som jag är van vid när det är festivaldags. Men å andra sidan har just popmusiken varit perifer de senaste årens festivalande. Jag har snackat alkoholkultur och sånt med festivaldeltagare istället. Men trots att jag arbetat en hel del i UNF:s tält de senaste festivalerna jag varit på har ändå popmusiken spelat en större roll för mig än för många andra festivalbesökare.

Det är en rätt märklig ekvation egentligen. Man blir proppmatad med svinbra artister under en långhelg, och då väljer väldigt många att dämpa upplevelsen med billig fylla. Hur smart är det egentligen? Jag har tio års festivalande under bältet och fortfarande inte löst det där. Nått år i slutet av nittiotalet testade jag att vara full på festival. Det blev väldigt mycket sämre.

Nu sticker den här bloggen iväg åt ett annat håll än jag tänkt. Tillbaka till ämnet. Jag ska ju på sommarfestivalen. Jäklar så roligt! Den 13-16 juli kan alla som vill vara med om "en helg med alla möjliga sorters aktiviteter. Det blir seminarier, utflykter och verkstäder, men också spontana boulematcher och skönt caféhäng." Och så är man på vackra Öckerö i Göteborgs skärgård. Det bästa är att det är öppet för alla, vem som helst får komma.

Själv har jag tänkt att jag ska blanda nytta med nöje och lära mig mer om privatekonomi, mer om alkoholreklam i tredje världen, havsfiska lite och tvåla till Robert i paintball.

2 kommentarer:

Liza Viktorsson sa...

Nu blir jag lite besviken. Jag trodde vi skulle dansa linedance ihop.

Andreas sa...

Jag var lite sugen på den verkstaden faktiskt. Har lyssnat på den mest gråtmildaste countryn du kan hitta i helgen. Lobba ordentligt så kanske jag ändrar mig!