torsdag, juni 08, 2006

Andra söndagen i september

I höst är det dags att välja om, bort och in politiker till våra parlament. Det är viktigt, och kul. Jag tänker fira med att arrangera en valvakefest hemma hos mig. Tycker du att du känner mig är du välkommen, tycker du inte att du känner mig tycker jag att du arrangerar dig en egen!

Men man kan ju göra mer! Redan i morgon tänker jag anmäla mig till länsstyrelsen som rösträknare. Jag har ju redan opinionsbildning, ungdomsförbundsmedlemsskap och valhandling på meritlistan. Det jag saknar är valarbete, partifunktionärsskap och medborgarvald politiker. Men det kanske kommer vad det lider.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du tänkt räkna röster för länsstyrelsen på onsdagen, eller när de nu räknar. För om det var vanlig valförrättare du hade tänkt dig lovar jag att du inte kommer att kunna ha ngn valvakefest! Min mamma har varit valförrättare i ett antal år nu, och hon är inte hemma förrän som tidigast vid elva-tiden. Och då är det ett litet valdistrikt på landet vi snackar om...

Andreas sa...

Jag tänkte vara slutgiltig rösträknare. Om jag får. Då hinner jag med båda.

Anders sa...

Men hur gör man? Är det bara att anmäla sig? (Gud så snyggt skägg förresten! Och när kommer du till Karlstad?)

kram
anders