torsdag, juni 08, 2006

Strängnäshelg

Jag var i Strängnäs i helgen, syrran fyllde 20 år och firade med släktkalas. Passade på att lägga de sista händerna på uppsatsen och mailade in en slutgiltig version vid tresnåret natten mellan söndag och måndag. Otroligt skönt! Så vill någon fördjupa sig i ämnet "brukarutvärderingar och ansvarsutkrävandets tre förutsättningar" kan man med fördel höra av sig till mig. Som bonus får jag läsa magisterkursen nästa läsår.

Det är inte jätteofta jag är hemma. Det blir några gånger per år. Tiden upptas ju av annat. Men nu var jag hemma och träffade den närmsta släkten. Syrran bjöd till grillfest och chokladtårta med hallon. Trevligt!

Men lagom till det att gästerna skulle gå hemåt får vi se att det bolmade ett jätterökmoln från parkeringen typ 100 meter bort. En garagelänga brann. Fristående, men bara några meter från närmsta hus. Lite dramatiskt, men det blev inga skador, förutom ekonomiska. Och hela villaområdet med omnejd var såklart där och tittade
Jag hade med mig mobilen och fotade lite. Såhär såg det ut.


Efter några timmar såg det ut såhär. Tydligen är det här en sprillans ny Renault.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skickade du in bilderna till kvällspressen?

Andreas sa...

Nä. Jag behåller exlusiviteten genom att bara lägga ut dem här.