måndag, juli 24, 2006

Familjesemester

I helgen var jag och familjen i Riga. Vi hade bokat presidentsviten på ett hotell i utkanten av centrum. Fem rum, tre sovrum, en salong och ett bibliotek till vårt förfogande. Utan att det blev märkbart dyrare än att boka ett trippelrum och ett dubbelrum. Sånt gillade vi.

Det var skönt att komma iväg hela familjen, om än bara över en helg. Jag vet inte hur länge sen vi gjorde det alla fem senast. Jag kunde helt koppla bort allt annat utom att vara just i Riga med min familj. Kan inte minnas att jag tänkte magisterprogram eller UNF på hela resan.

På bilden äter vi middag på en liten restaurang med utsikt över en alla fina kyrkor staden bjöd på. Eller, vi har precis beställt en fördrink. Jag drack en alkoholfri Mojito som var så god att jag tog en till per omgående och tänker inte beställa något annat i den vägen på mycket länge.

Inga kommentarer: